bâldâbâc, bum, buf, pleosc, vâj

Zdrăngăneli de blide, vorbe, onomatopee

rupe-i fâșu!

with 7 comments

Voi știți expresia asta? Ați folosit-o vreodată?

Habar nu mai am de unde a apărut, care e geneza și povestea ei, țin minte doar că într-un timp abuzam de expresia asta în orice ocazie și cu orice pretext. Sunt vorbe din același registru care un timp au circulat cam cum circulă acum așa zisele internet meme, un soi de mass-uri pe care le pasăm de la unii la alții. De fiecare dată când putea să aibă orice fel de legătură cu ceea ce povesteam, foloseam expresia rupe-i fâșu ca pe un soi de glumă internă care declanșa avalanșe de râs. Ah, și nu era în clasa a cincea, se înțelege nu?

Mai există expresii de genul ăsta? De unde vin ele și cine le-a scormonit oare pentru prima oară?

Written by zdranga

Februarie 4, 2009 la 12:31 pm

Postat in Uncategorized

7 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sursa cea mai plauzibilă a expresiei este reclama erdesh. Cea cu meciul de la Debrecen, cu spartul autobuzului şi cu multe înjurături dacă bine îmi amintesc.

    ggl

    Februarie 4, 2009 at 1:25 pm

  2. Haha, daa, o ţin minte, foarte tare!
    Dar faza cu erdeesh e de vreo doi ani, nu? și expresia o foloseam prin liceu. Cred că ei au făcut-o celebră, dar de unde vine, habarnam.

    zdranga

    Februarie 4, 2009 at 2:20 pm

  3. Una era „tu… ca-ti rup fashu”, intr-adevar si mie cunoscuta din reclamele erdeesh, insa preferata mea era „vaca cu cabina”. Imi placea pentru ca a degenerat intr-un apelativ explicit pentru unele doamne arhitecte… vaca cu stampila🙂

    cineoare

    Februarie 6, 2009 at 2:24 pm

  4. of… limba chineză…😦
    eu de ce nu aud d-astea?
    că-s o biată unguroaică?

    ana pauper

    Februarie 9, 2009 at 12:32 am

  5. mai auzisem una putin mai…”deosebita”, la un meci de baschet in liceu, de la un fan care isi sutinea echipa: „asa, Zoli, rupe-i mana, fura-i ceasu'”.
    Dar, eu ma-ntreb care-i faza cu „a rupt-o-n fericire”? Stiu ce inseamna, da’ de ce inseamna ce inseamna?

    O zi faina🙂

    Vlad

    Februarie 9, 2009 at 10:59 am

  6. bună, zdranga! ai o lepșulică de la mine😀

    ana pauper

    Februarie 10, 2009 at 6:47 am

  7. of, biata unguroaică…noroc cu noi, ăștia de mai vrem să șeruim😛 din înțelepciunea boborului!
    Vlade dragă, pe scurt și fără detalii – deliciu, dom’le, e un deliciu ce ai scris!

    zdranga

    Februarie 19, 2009 at 5:22 pm


Lasă un răspuns

