bâldâbâc, bum, buf, pleosc, vâj

Zdrăngăneli de blide, vorbe, onomatopee

expo + ceva verde

with 3 comments

Până pe 10 ianuarie, la galeria de la subsolul Casei Matei, se poate vedea expoziţia lui Florin Mitroi, cu lucrări de grafică şi pictură adunate din colecţia familiei acestuia. Mitroi se pare că nu a avut parte decât de o expoziţie personală în timpul vieţii, aceasta de acum fiind organizată postum de Fundaţia Dala. Despre Mitroi nu ştiam mare lucru până acum, dar am descoperit cu plăcere unele dintre lucrările lui, destul de diverse ca tehnică dar caracterizate de o geometrie impresionantă. Pavel Şuşară spunea ceva despre Mitroi care mi se pare că se regăseşte destul de mult în lucrările din expoziţie:

„În mod cert, Florin Mitroi suferea; suferea prin natura lui, suferea fizic, suferea moral în calitatea sa de martor involuntar la evenimentele unei lumi absurde, suferea cu o voluptate secretă în disputele interminabile cu pictura, cu ordinea ei ascunsă, cu inerţiile şi cu revoltele materiei şi ale limbajului.”

Mergeţi să vedeţi expoziţia! Şi dacă tot sunteţi în zonă, la doi paşi mai încolo puteţi merge la shopping în noul (şi primul) magazin cu produse ecologice din Cluj – Coşul Verde. Îl găsiţi într-o curte pe strada Sextil Puşcariu (imposibil de ratat, este un semn afară). Veţi găsi un magazin cochet, frumos aranjat, cu nu foarte multe produse, dar bune bune, şi ecologice. Paste, brânzeturi, legume, condimente, vin şi suc de mere, fructe uscate, la preţuri un pic pentru răsfăţaţi, dar eu zic că merită! Nu o să vă hrăniţi în fiecare zi de acolo, dar dacă vreţi să promovaţi ceva sănătos, şi să investiţi în micii producători care au ales agricultura ecologică, aici aveţi şansa. Magazinul este iniţiativa a patru asociaţi tineri, feţe cunoscute de prin campania pentru Roşia Montană, activişti de mediu.

greenearth

Ceea ce recomand cu căldură din magazin este sucul de mere de la Mălâncrav (11 lei un litru) – e atât de bun! I-am cunoscut pe cei care se ocupă de mica afacere, iniţiată de Mihai Eminescu Trust, care a concesionat nu ştiu câte hectare de livadă, în care se pare că prinţul Charles a investit la greu. Din recolta de pomicultură ecologică se obţine sucul ăsta minunat, fără adaos de zahăr sau alte porcării. Mai găsiţi brânzeturi ecologice şi gustoase de la ferma Schuster, din Moşna – m-aş apuca de mâncat brânză după ce am văzut bunătăţile făcute de oamenii ăştia.

În schimb eu am mai pus în coş nişte sare cu condimente de la Raddatz, parcă, un alt neamţ cu o poveste tipică de „refugiat” în satele din Transilvania, de data asta la Ţopa, un sat nu departe de Sighişoara. La ferma lui Raddatz se cresc legume, dar mai ales plante aromatice şi medicinale, şi din câte ştiu ferma este inclusă în sistemul WWOOF, am cunoscut câţiva oameni care au lucrat câte puţin pe timpul verii acolo.

Written by zdranga

Decembrie 5, 2008 la 10:37 am

Postat in Uncategorized

3 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Coşul Verde, wow! pe unde vine strada Sextil Puşscariu? vin să-mi cumpăr fructe uscate, cînd trec prin cluj.

    ana pauper

    Decembrie 8, 2008 at 11:05 am

  2. de la Casa Matei, mergi spre dreapta, către Hotel Fulton (aşa cred că îi zice), sau către spatele Consulatului Maghiar. Magazinul e imediat pe stânga, într-o curte interioară. Happy shopping😀 şi dacă vii să îţi iei fructe uscate, hai să îţi dau şi eu un ceai ;;)

    zdranga

    Decembrie 8, 2008 at 1:38 pm

  3. Tatăl unui prieten bun de-al meu are miere de vânzare acolo. Este miere bio. Eu numai de la el cumpăr miere. Vă recomand calduros produsele apicole ale lui Tibi. Puteţi să le recunoşteţi după eticheta pe care scrie „Stupina Biriş”.

    ggl

    Ianuarie 7, 2009 at 6:35 pm


Lasă un răspuns

